maandag 13 juli 2009

Sociale netwerken? Do's en dont's!

Op donderdag 26 november en 3 december doceer ik in Kortrijk voor Vorming plus over Facebook, Twitter, LinkedIn, MSN. Deze sociale netwerksites geven het web een uitgesproken sociaal karakter. Kinderen hebben er clubjes, jongeren wisselen er huiswerk uit. Studenten blijven met elkaar in contact ongeacht waar ze studeren. Jonge moeders tonen er trots hun babyfoto’s en volwassenen vinden er oude vrienden terug. Senioren praten er met hun kleinkinderen... Kortom, alles wat je in het echte leven doet, kan tegenwoordig via een sociale netwerksite. Deze cursus verkent die sites. Hoe zien ze er uit, wat doe je er en hoe doe je het? Na een kennismaking met de mogelijkheden volgt een kritische benadering: Welke gevaren loeren om de hoek en hoe wapen ik me best? Meer info volgt.

4 opmerkingen:

  1. U schreef dat er meer info zou volgen. Heeft u ondertussen de mogelijkheid gehad om iets uit te werken want ik ben erg benieuwd welke gevaren er om de hoek loeren.

    Bedankt
    Pieter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Pieter,
    De cursus gaat niet door wegens te weinig belangstelling. Vanwaar je interesse?
    Groet,
    Benedict Wydooghe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben een studente sociaal cultureel werk op de KHK Geel. Pieter is onze coach bij het schrijven van ons eindwerk. Ik schrijf, samen met nog andere studenten sociaal werk, een eindwerk rond het integreren van sociale netwerksites als methodiek in het sociaal werk.

    Spijtig dat ik nu pas deze link zag. We kunnen uw hulp misschien wel gebruiken. Probleem is dat het theoretische gedeelte van ons eindwerk op 18 januari ingeleverd moet worden. Zou ik u toch nog een aantal vragen mogen stellen?

    Groet,
    Jolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Jolien,
    Bedankt voor je reactie.

    Misschien moet je me gewoon eens bellen of mailen. Mijn rechtstreekse e-mail is benedict.wydooghe@katho.be.

    Vriendelijke groet,
    bw

    BeantwoordenVerwijderen